TEAMUDVIKLING
- EN DEL AF EN AKTIV
SUNDHEDSSTRATEGI
Kulturen i virksomheden er vigtig for den enkeltes trivsel og er med til at skabe mening i arbejdet. Centralt for kulturen er medarbejdernes evne til at forstå og respektere hinanden og hinandens arbejde. At forstå man er en del af "noget større". At arbejde med kulturen i virksomheden er at arbejde med måden man samarbejder på - at få forskellighederne til at forblive en positiv faktor.
I Danmark har vi været med til at introducere det videnskabelige teamudviklingskoncept Diversity Icebreaker.
DIVERSITY ICEBREAKER
Diversity Icebreaker (DI) er et trænings- og udviklingskoncept, som især er velegnet til teamudvikling, kommunikations-træning, konflikthåndtering samt kick-off seminarer. DI er normeret og valideret i Norge i 2004-2005 og er med stor succes, anvendt i 25 lande.
Diversity Icebreaker har fokus på at lære medarbejdere at håndtere forskellighed på en positiv, konstruktiv og humoristisk måde.
HVORDAN BRUGES DI
Ved brug af spørgeskema måles præferencer inden for kommunikation, interaktion og forskellige stilarter inden for problemløsning, og gennem unikke gruppeprocesser udvikler medarbejderne en fælles forståelse af, hvordan man gør brug af mangfoldighed.
Hver medarbejder har sin unikke kombination som bliver repræsenteret i en score i kategorierne Blå, Rød og Grøn.
Blå: Logisk, struktureret, praktisk, planlægger, målrettet...
Rød: Social, harmonisk, fællesskab, hensynsfuld, tålmodig...
Grøn: Visionær, nye ideer, entusiastisk, ambitiøs, kreativ etc.

TEAMUDVIKLING
som en del af en aktiv
SUNDHEDSSTRATEGI
Vores Teamudvikling giver bl.a. deltagerne indsigt i:
Etablering af en fælles forståelse for:
-
Personlighed - forskelle, styrker og svagheder
-
Teamroller, hvor passer jeg ind?
-
Kommunikation, udfordringer og muligheder
-
Hvordan kan vi pleje vores kultur og få en bedre trivsel på arbejdspladsen?
Udbytte
-
Accept og forståelse af forskelligehed
-
Øget åbenhed, tillid og gensidig respekt
-
Fokus på adfærd og kommunikation
-
Øget effektivitet gennem optimal tilpasning af ansvar og opgaver
Resultater
-
En optimeret virksomhedskultur
-
Øget trivsel
-
Mindre fravær
-
Glade medarbejdere
HVORDAN?
Hvordan etablerer man fundamentet for en god kultur og trivsel på arbejdspladsen?

foredrag
måling
vejledning
TEAMUDVIKLING
BOOK EN TID
Eller fortæl, hvad du gerne vil vide mere om